-------------------------------------------------

ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗ

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Σκουπίδια Αττικής: Αποκεντρωμένη Διοίκηση «δείχνει» και η Περιφέρεια

Τη βελτίωση της υπάρχουσας προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του ΕΣΔΚΝΑ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής θα επιχειρήσει η Περιφέρεια Αττικής.
Αυτό άφησε να εννοηθεί μιλώντας σήμερα στην ειδική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου με θέμα της διαχείριση των απορριμμάτων, ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός.
Ο κ. Σγουρός δεν θέλησε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες αλλά σύμφωνα με πληροφορίες σε μία προσπάθεια αποφυγής της νομοθετικής ρύθμισης που θα προκαλούσε νομικά προβλήματα αλλά και έντονες αντιδράσεις, τα υπουργεία ΠΕΚΑ και Εσωτερικών εξετάζουν δύο σενάρια που  έχουν κοινή τους συνισταμένη ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως, άλλωστε, προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός:
-Την υπογραφή («βελτιωμένης») προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του νέου διάδοχου του ΕΣΔΚΝΑ, φορέα, του ΦΟΣΔΑ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ωστόσο το σενάριο αυτό είναι χρονοβόρο με το δεδομένο ότι ακόμη δεν έχει δημοσιοποιηθεί ούτε καν η υπουργική απόφαση για τη σύσταση του ΦΟΣΔΑ
-Την υπογραφή («βελτιωμένης») προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το συγκεκριμένο σενάριο είναι ταχύτερο από το πρώτο αλλά πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε η περιφέρεια να νομιμοποιηθεί να είναι ο ένας εκ των συμβαλλόμενων, με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή την ευθύνη για τη διαχείριση των απορριμμάτων την έχει ο ΕΣΔΚΝΑ.

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

ΧΥΤΑ ΠΟΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ

Συγκέντρωση στην πλατεία Γραμματικού με αφορμή το κλείσιμο 2 χρόνων από την ημέρα εισβολής των εργολάβων υπό την προστασία των ΜΑΤ , για την κατασκευή ΧΥΤΑ .
Κάτοικοι του Γραμματικού ,της Νέας Μάκρης , του Βαρνάβα και του Μαραθώνα , παρακολουθούν με έκδηλο ενδιαφέρον την προβολή βίντεο , σχετικού με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ΧΥΤΑ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΦΥΛΗΣ ... 

Συναγωνιστές από την Επιτροπή κατά του ΧΥΤΑ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΦΥΛΗΣ , ενημερώνουν και προφορικά τους συγκεντρωμένους , για τα εγκλήματα που συντελούνται στην περιοχή τους και τι πρέπει να περιμένουν οι κάτοικοι του Δήμου Μαραθώνα εάν επιτρέψουν να υλοποιηθεί η κατασκευή του ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ...

Την εμπειρία από τον αγώνα τους καταθέτουν εκπρόσωποι κατοίκων της Κερατέας ...

Το ενδιαφέρον έντονο ..

.. έντονος και ο προβληματισμός ..

Αυτονόητο το συμπέρασμα της εκδήλωσης : 

- ΧΥΤΑ ΠΟΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ !! 
- Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ , Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ !
- ΑΜΕΣΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ ! 
- ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ & ΚΕΡΑΤΕΑΣ ! 
- ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΥΣΗΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ! 
- ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΠΕ.Σ.Δ.Α. ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΛΛΟΥ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ 
ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ , ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΛΕΓΧΟ ! 

ΠΗΓΗ: Επιτροπή Γραμματικού κατά των ΧΥΤΑ  (oxixyta.blogspot.com)

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Επιβάλλεται ριζική στροφή στη διαχείριση των απορριμμάτων

Εξαιρετικά σημαντική κρίνεται η πρόσφατη απόφαση του 6ου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μετά από προσφυγή της ΠΟΕ ΟΤΑ, με την οποία ζητείται η ανάκληση της 1/2011 απόφασης του 5ου τμήματος, που θεωρούσε ότι δεν υπήρχε κώλυμα στην υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ ΕΣΔΚΝΑ και αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής, για τη δημοπράτηση των τεσσάρων μεγάλων μονάδων επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων στην Αττική, προϋπολογισμού 365.000.000 ευρώ, που είχε υποβληθεί για το σχετικό έλεγχο.
 Το προφανές είναι ότι ακυρώνεται μια συγκεκριμένη προσπάθεια εφαρμογής του περιφερειακού σχεδιασμού, ενώ, στη χειρότερη περίπτωση, μετατίθεται χρονικά και οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια επιχειρηθεί. Εκείνο, όμως, που έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία είναι η επισήμανση της απόφασης πως, «επιχειρείται ανεπίτρεπτη υποκατάσταση στην πραγματοποίηση των διαγωνισμών για την εκτέλεση των επίμαχων έργων, κατά καταστρατήγηση των διατάξεων περί αρμοδιότητας του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.)» και πως, «η προβλεπόμενη στην παράγραφο 5 του άρθρου 1 της 2527/2009 Υπουργική Απόφαση για τη δυνατότητα των ΦΟ.Δ.Σ.Α. να αναθέτουν και επιμέρους υπηρεσίες διαχείρισης των αποβλήτων και λοιπές υπηρεσίες λειτουργίας σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, αφορά τις δραστηριότητες που συνδέονται εν στενή εννοία με τη διαχείριση των απορριμμάτων, οι οποίες πρέπει να ανατίθενται με τις προβλεπόμενες στις κείμενες διατάξεις διαγνωστικές διαδικασίες και δεν παρέχει τη δυνατότητα εκχώρησης νομοθετημένων αρμοδιοτήτων, όπως η αρμοδιότητα διενέργειας διαγωνισμών κατασκευής εγκαταστάσεων».
 Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί κόλαφο στη συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης, μέσω της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής, να εξακολουθεί να στερεί από την αιρετή περιφερειακή διοίκηση και το νέο διαβαθμιδικό όργανο (που, ταυτόχρονα, θα έχει και το ρόλο του νέου ΦοΔΣΑ) τις αρμοδιότητες για το σχεδιασμό και τη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων. Ταυτόχρονα, είναι και μια έμπρακτη αποδοκιμασία της πρακτικής της πλειοψηφούσας παράταξης του περιφερειακού συμβουλίου, η οποία είναι συνένοχη σε αυτό το παιχνίδι της απεμπόλησης των αρμοδιοτήτων της, ακόμη και μετά την εξάμηνη μεταβατική περίοδο (έληξε στις 30/6) και παρά τις διαβεβαιώσεις για το αντίθετο στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, στις 2/6. Την ίδια στιγμή, εξακολουθεί να είναι μετέωρη η συγκρότηση των νέων ΦοΔΣΑ, αφού το σχετικό ΠΔ εξακολουθεί να βρίσκεται στα χαρτιά, αν και θα έπρεπε να έχει υπογραφεί εδώ και καιρό. Με λίγα λόγια, το σχέδιο της ανάθεσης των μεγάλων εργολαβιών, με διαδικασίες fast track, από την αποκεντρωμένη διοίκηση έχει, ήδη, ναυαγήσει.
 Στη νέα κατάσταση, όπως αυτή διαμορφώνεται με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπάρχουν δύο ακόμη σοβαρά δεδομένα:
·         Το γεγονός ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναθεώρησης του περιφερειακού σχεδιασμού και της διαμόρφωσης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κάτι που έπρεπε να έχει γίνει και στον αρχικό σχεδιασμό του 2006. Σε συνθήκες αδιαφάνειας και έλλειψης ενημέρωσης για τα δεδομένα και τους στόχους, φυσικά. Πάλι από την αποκεντρωμένη διοίκηση, πάλι υποκαθιστώντας την αιρετή περιφερειακή διοίκηση και πάλι με την ένοχη σιωπή της τελευταίας.
·         Το γεγονός ότι έχει λήξει η “διαβούλευση” και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου – πλαισίου για τα απόβλητα, το οποίο θα ενσωματώνει στην εθνική νομοθεσία την οδηγία 2008/98/ΕΚ για την ιεράρχηση στη διαχείριση των αποβλήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι προβλέπεται η εκπόνηση εθνικού σχεδιασμού (ΕΣΔΑ) και ειδικών εθνικών σχεδιασμών (ΕΕΣΔΑ), στη βάση των ρυθμίσεων του νέου νόμου – πλαισίου, καθώς και ότι αυτοί λαμβάνονται υπόψη κατά την εκπόνηση των περιφερειακών σχεδιασμών (ΠΕΣΔΑ).
 Με αυτά τα δεδομένα, στην κρίσιμη συγκυρία που διαμορφώνεται, αποκτούν πρωτεύουσα σημασία οι εξής επιδιώξεις:
·         Να κατοχυρωθεί η ουσία της ιεράρχησης στη διαχείριση των απορριμμάτων, με την ενσωμάτωση ρύθμισης, στο νέο νόμο – πλαίσιο, σύμφωνα με τους κανόνες της τεχνικής, της κοινής λογικής και της υπάρχουσας ευρωπαϊκής εμπειρίας, που θα προβλέπει ότι: προκειμένου να περάσουμε σε ένα στάδιο διαχείρισης, έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια που μας προσφέρουν τα προηγούμενα στάδια.
·         Η αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού Αττικής πρέπει να ακολουθήσει τη ψήφιση του νόμου και την εκπόνηση του ΕΣΔΑ και των ΕΕΣΔΑ. Μέχρι τότε, “παγώνει” η εκτέλεση των νέων έργων του υφιστάμενου περιφερειακού σχεδιασμού και δεν προκηρύσσονται νέα.
·         Η αιρετή περιφερειακή διοίκηση αναλαμβάνει την ευθύνη του σχεδιασμού της διαχείρισης, όπως προβλέπεται από το νόμο, ενώ συγκροτείται άμεσα και ο προβλεπόμενος διαβαθμιδικός σύνδεσμος, που θα έχει και τα καθήκοντα του ΦοΔΣΑ.
·         Η διαδικασία της αναθεώρησης του υφιστάμενου περιφερειακού σχεδιασμού και η εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων περνά στην περιφέρεια, παραμένει ανοιχτή στην κοινωνία, ενσωματώνει τα διδάγματα των αντιδράσεων που υπήρξαν (Γραμματικό, Κερατέα, Φυλή) και εμπλέκει το σύνολο των δήμων της Αττικής, που οφείλουν να διατυπώσουν άποψη, αλλά και σχέδια διαχείρισης ανά δήμο.
 Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, η “Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων” θεωρεί αναγκαίο να υπογραμμίσει, για μια φορά ακόμη, την τεράστια σημασία που έχει η συγκρότηση ενός παναττικού μετώπου (πολιτών, τοπικών και θεματικών συλλογικοτήτων, δημοτικών και περιφερειακών σχημάτων κλπ.), που θα αποσκοπεί στη ριζική αναθεώρηση – ανατροπή του υφιστάμενου περιφερειακού σχεδιασμού και στην υιοθέτηση ενός νέου, τέτοιου ώστε:
·         Στη λογική των υπερδιαστασιολογημένων κεντρικών φαραωνικών εγκαταστάσεων, τύπου Φυλής – Γραμματικού – Κερατέας, θα αντιπαρατάσσει την αρχή της εγγύτητας και την ιδέα της αποκεντρωμένης ολοκληρωμένης διαχείρισης
·         Στην επιλογή της διατήρησης μεγάλων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων, με σκοπό την ενεργειακή αξιοποίηση – καύση (με τη συνακόλουθη περιβαλλοντική υποβάθμιση) , θα αντιπαραβάλλει τις βιώσιμες πρακτικές της συνεχούς μείωσης των απορριμμάτων, με έμφαση στη διαλογή στην πηγή, την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση
·         Στην επιδίωξη της πλήρους ασυδοσίας των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και της εκτόξευσης του κόστους διαχείρισης, θα αντιτείνει την άμεση εμπλοκή των πολιτών, τον κοινωνικό έλεγχο, το δημόσιο χαρακτήρα και τις απλές μεθόδους χαμηλού κόστους για τον πολίτη.

18.07.2011


Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων
prosynat@gmail.com

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
Δελτίο τύπου
  
·         Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί προτιμάει να θάβει τα απορρίμματα της στους ΧΥΤΑ και τους ΧΥΤΥ  αντί να ακολουθεί πολιτικές πρόληψης και ανακύκλωσης
·         Το κίνημα κατά των ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ και της προώθησης της ανακύκλωσης δικαιώνεται
·         Απάντηση του Επίτροπου περιβάλλοντος κ. Potočnik στον Ν. Χουντή 


Η Ελλάδα «προβαίνει σε υγειονομική ταφή έως και του 82% των αστικών αποβλήτων της», «έναντι 38% του μέσου όρου της υπόλοιπης Ευρώπης» αντί να προωθεί, την πρόληψη, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση όπως θα όφειλε με βάση την οδηγία 2008/98 την οποία θα έπρεπε να είχε ήδη ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο. Αυτή «η σημαντική εξάρτηση από την υγειονομική ταφή στην Ελλάδα δεν ευνοεί τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων» της Ελλάδας, γι αυτό «ως πρώτο βήμα», η Επιτροπή κίνησε διαδικασία παραπομπής της  χώρας, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Αυτή την απάντηση κόλαφο που δικαιώνει τα κινήματα κατά των ΧΥΤΑ/Υ και υπέρ της ανακύκλωσης,  δίνει ο Επίτροπος για το Περιβάλλον κ. Potočnik στον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.

Στην ερώτησή του ο Ν. Χουντής, αναφερόταν στα συμπεράσματα σχετικού πορίσματος της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Νότιο Ιταλία, «όπου, υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες με την Ελλάδα και την πολιτική εξάρτησης από τους ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ», στο οποίο  επισημαίνεται ότι "Ο τρέχων κύκλος διαχείρισης αποβλήτων στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην υγειονομική ταφή και την αποτέφρωση» που …. «δεν πρέπει να θεωρείται ότι αποτελούν τη λύση στη διαχείριση των αποβλήτων»… «αλλά χρειάζεται να ελαχιστοποιηθεί ο όγκος των αποβλήτων και να γείρει η πλάστιγγα προς την πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων, τη μείωση, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση, με την εξασφάλιση κατάλληλων υποδομών».

Ο ελληνας ευρωβουλευτής συνέχιζε λέγοντας  ότι «Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ανάλογα προβλήματα και ανάλογες επιλογές για τη διαχείριση των απορριμμάτων, που έχουν προκαλέσει κοινωνικές αναταραχές, και ότι σε λίγους μήνες ξεκινά η αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ), καλούσε την Επιτροπή «να προτρέψει την ελληνική κυβέρνηση να εγκαταλείψει την ξεπερασμένη και δαπανηρή πολιτική που ήδη ακολουθεί με τους ΧΥΤΑ/Υ και να ευθυγραμμιστεί με το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τις επιταγές της κοινοτικής νομοθεσίας για χρήση των βέλτιστων διαθέσιμων πρακτικών».

Υπενθυμίζεται ότι τα παραπάνω τα είχε ήδη εκθέσει με επιμονή ο Ν. Χουντής τόσο σε προηγούμενες ερωτήσεις του, όσο κυρίως στην προσωπική συνάντηση που είχε με τον Επίτροπο κ. Potočnik  πριν από τρεις περίπου μήνες στην Αθήνα για το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων.


Η πλήρης απάντηση του κ. Potočnik έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της EUROSTAT σχετικά με τις πρακτικές διαχείρισης των αποβλήτων σε όλη την ΕΕ[1], η Ελλάδα προβαίνει σε υγειονομική ταφή έως και του 82% των αστικών αποβλήτων της χώρας, το δε οικείο ποσοστό ανακύκλωσης ανέρχεται σε 17% και λιπασματοποίησης σε 2%. Στην Ελλάδα δεν πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας από τα απόβλητα. Τα ανωτέρω αριθμητικά στοιχεία βρίσκονται σαφώς σε χαμηλότερο επίπεδο από τον μέσο όρο της ΕΕ-27, ήτοι 38% υγειονομική ταφή, 24% ανακύκλωση, 18% λιπασματοποίηση και αποτέφρωση του υπόλοιπου 20% των αστικών αποβλήτων (ως επί το πλείστον με ανάκτηση ενέργειας).

Η πολιτική και η πρακτική διαχείρισης των αποβλήτων στην Ελλάδα θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τις αρχές και τις απαιτήσεις της οδηγίας-πλαισίου για τα απόβλητα[2], και ιδίως με την ιεράρχηση που προβλέπεται για τη διαχείριση των αποβλήτων, σύμφωνα με την οποία προτιμάται η πρόληψη, ακολουθούμενη από την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση και την ανάκτηση των αποβλήτων, και σε τελευταία ανάγκη από την ασφαλή διάθεση. Η σημαντική εξάρτηση από την υγειονομική ταφή στην Ελλάδα δεν ευνοεί τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων. Η Ελλάδα έχει υποχρέωση να καταρτίσει ένα ή περισσότερα σχέδια διαχείρισης αποβλήτων, όπως απαιτείται βάσει του κεφαλαίου V της οδηγίας-πλαισίου για τα απόβλητα και σύμφωνα με τα άρθρα 1, 4, 13 και 16 της εν λόγω οδηγίας, υποχρέωση η οποία συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην πρόληψη των αποβλήτων και σε άλλες επιλογές διαχείρισης αποβλήτων, όπως είναι η επαναχρησιμοποίηση, η ανακύκλωση και η ανάκτηση ενέργειας από τα απόβλητα, άμεσα διαθέσιμες. Εν τούτοις, στις 12 Δεκεμβρίου 2010 έληξε η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο και η Ελλάδα δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει τα εθνικά μέτρα μεταφοράς.

Η Επιτροπή θα λάβει τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει τη δέουσα μεταφορά και εφαρμογή της οδηγίας-πλαισίου για τα απόβλητα στην Ελλάδα, ιδίως όσον αφορά τις υποχρεώσεις που προαναφέρθηκαν. Επομένως, ως πρώτο βήμα, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία λόγω παράβασης κατά της Ελλάδας, επειδή δεν ανακοίνωσε τις διατάξεις μεταφοράς της οδηγίας-πλαισίου για τα απόβλητα.»

11.07.2011                                                                                                      Το Γραφείο Τύπου

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΠΟΛΕΜΑΜΕ !!




ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ – Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ !
7/7/2009 Τα ΜΑΤ εισβάλλουν στο Γραμματικό και εγκαθιστούν τον εργολάβο που θα κατασκευάσει το ΧΥΤΑ.
Το Γραμματικό αντιστέκεται.Προσπαθεί να προστατέψει τον τόπο του, τη ζωή του και το μέλλον των παιδιών του. Δεκάδες τραυματίες και συλλήψεις με βαριές κατηγορίες.
7/7/2011 Δυο χρόνια μετά Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
Οι στόχοι παραμένουν ίδιοι :
ΟΧΙ ΧΥΤΑ, ΟΥΤΕ ΧΥΤΥ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ
Δεν θέλουμε τα σκουπίδια μας να πάνε στη διπλανή πόρτα. 
Θα τα διαχειριστούμε,
- με ανακύκλωση στην πηγή
- με κομποστοποίηση,
- με πρόληψη και ανάκτηση.
Δε χρειάζεται να κατασκευάζουμε ΧΥΤΑ που μας κοστίζουν ακριβά χωρίς να λύνουν το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών, που καταστρέφουν το περιβάλλον και απειλούν την υγεία μας.
Ο αγώνας μας αυτός δεν έχει τοπικό χαρακτήρα. Είναι παναττικός και πανελλήνιος.
Θα νικήσουμε, γιατί έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, γιατί τα επιχειρήματά μας υποστηρίζονται από τους νόμους και πανεπιστημιακές μελέτες, γιατί είμαστε πολλοί , ενωμένοι και αποφασισμένοι.
Ο Αγώνας κατά των ΧΥΤΑ είναι αγώνας υπέρ της ζωής μας.

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/7, ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ 8.30 μ.μ
ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΧΥΤΑ
ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΛΙΟΣΙΩΝ.
Η ΖΩΗ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΧΥΤΑ. ΜΙΑ ΕΙΚΌΝΑ ΑΠO ΤΟ ΠΙΘΑΝO ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ
Επιτροπή Γραμματικού κατά των ΧΥΤΑ
www.oxixyta.blogspot.com