-------------------------------------------------

ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗ

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ

Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΤΗΣ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ 2011 ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ
Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Την Τετάρτη 23 Φλεβάρη 2011 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνα με πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Περί λήψης απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνος,  για την καταδίκη χωροθέτησης Ο.Ε.Δ.Α, και την κατασκευή Χ.Υ.Τ.Α στο Γραμματικό και ανακοίνωση άμεσων ενεργειών και πρωτοβουλιών  του Δήμου για την διακοπή των εργασιών. (κατόπιν αιτήσεως 1/3 των μελών του Δ.Σ, άρθρο 67 του Ν. 3852/2010.)»
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο Γ. Κόλλιας, πρώην Πρόεδρος της Κοινότητα Βαρνάβα διένειμε σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους και τους παρευρισκόμενους κείμενο με την έκκληση για ενωτική αντιμετώπιση του θέματος.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Δεληβοριάς μετά το τέλος της συνεδρίασης εξέδωσε ανακοίνωση με τις θέσεις του.
(Και τα δύο κείμενα είναι αναρτημένα στο τέλος της ανάρτησης, καθώς επίσης και η εισήγηση της Επιτροπής Πολιτών κατά του ΧΥΤΑ Γραμματικού και Ανοιχτή Επιστολή προς τον Δήμαρχο Μαραθώνα της κ. Λιούτα.)
Όσον αφορά την ίδια την συνεδρίαση, επρόκειτο για μια ακόμη επεισοδιακή συνεδρίαση με έντονες αντιπαραθέσεις, κάτι που δεν ταίριαζε στο σοβαρό θέμα που συζητιόταν και παρά τις σχετικές εκκλήσεις των Ιατρού, Κούκη και Κόλλια οι οποίοι μίλησαν εισαγωγικά.
Δόθηκε η εντύπωση ότι περισσότερο ενδιέφερε η «δικαίωση» για το παρελθόν και η «επιβολή» των απόψεων κάθε Παράταξης, παρά η ουσία του ζητήματος.
Το χειρότερο ήταν ότι οι δεκάδες παρευρισκόμενοι πολίτες, δεν αντιλήφθηκαν τελικά ποια ακριβώς ήταν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού επικρατούσε πανδαιμόνιο κατά την διάρκεια της ψηφοφορίας, δεν έγινε προσπάθεια σύνθεσης των υποβληθεισών προτάσεων, κάποιες δεν μπήκαν καν σε ψηφοφορία και τελικά δεν ανακοινώθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. η ολοκληρωμένη απόφαση.
Παραθέτουμε τις συνοπτικές τοποθετήσεις του Δημάρχου, των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και πολιτών που έλαβαν τον λόγο, προκειμένου ο αναγνώστης να σχηματίσει την δικιά του εικόνα, για όσα συνέβησαν στην συγκεκριμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μαραθώνα. Οι τοποθετήσεις αυτές προκύπτουν από τις σημειώσεις μας και δεν πρόκειται για «επί λέξει» ομιλίες, αλλά συνοπτική αναφορά στα λεχθέντα.


ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ (Γραμματέας Δημ. Σύμβουλίου Μαραθώνα)
 (εισήγηση)
Η διαχείριση στερεών αστικών αποβλήτων έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μείζονα και δυσεπίλυτα προβλήματα στη χώρα μας.
Το κυρίαρχο καταναλωτικό μοντέλο έχει αυξήσει εντυπωσιακά τον όγκο των παραγόμενων απορριμμάτων τα τελευταία χρόνια (5 εκατ. τόνους εκ των οποίων το 40% παράγεται στην Αττική).
ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΓΕΜΑΤΗΣ
ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΕΣ
Η Ανατολική Αττική υπολογίζεται ότι παράγει σήμερα 250 χιλ. τόνους.
Μέχρι τώρα κύριος αποδέκτης είναι ο ΧΥΤΑ της Δυτ. Αττικής (Ανω Λιόσια, Φυλή) που είναι ήδη στα όρια του κορεσμού.
Ο υφιστάμενος περιφερειακός σχεδιασμός (ΠΕΣΔΑ) που βασίζεται στη χρήση πολυάριθμων Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) και Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ):
αποδεικνύεται ασύμβατος με τις οδηγίες της ΕΕ και την κοινωνία της ανακύκλωσης (μείωση παραγωγής με πρόληψη, διαλογή στην πηγή, επανάκτηση, ανακύκλωση, κομποστοποίηση).
Δημιουργεί τοπικά περιβαλλοντικά προβλήματα με τοξικές αέριες εκπομπές, υγρά και στερεά κατάλοιπα
Έχει υψηλό κόστος (τετραπλάσιο κόστος επένδυσης, διπλάσιο συνολικό κόστος λειτουργίας )από άλλες εναλλακτικές λύσεις.
Προκαλεί μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις και αυταρχικές μεθόδους καταστολής τους (Λευκίμη, Ταγαράδες, Γραμματικό, Κερατέα κλπ)
Εχει οργανωθεί βάσει προτύπων που επιβλήθηκαν από οργανωμένα συμφέροντα (εργολάβους, εταιρίες που πλασάρουν ξεπερασμένες και αποτυχημένες στην Ευρώπη μεθόδους,  τοπικές ενώσεις ΟΤΑ με αδιαφανή ρόλο κλπ) και όχι από επιστήμονες και αξιοποίηση της ανάλογης ευρωπαικής εμπειρίας.  
Υιοθετεί την μέθοδο της βιοξήρανσης, όπου το παραγόμενο προϊόν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανανεώσιμη μορφή ενέργειας.
Η επιλογή έγινε με προχειρότητα και όχι βάσει επιστημονικών κριτηρίων.
Οι τοπικοί άρχοντες της ευρύτερης περιοχής δεν αντιλήφθηκαν το μέγεθος των αρνητικών συνεπειών.  Δεν αντέδρασαν ενημερώνοντας και κινητοποιώντας τους κατοίκους, αλλά άφησαν τα πράγματα να εξελιχθούν πιστεύοντας ενδόμυχα στις πιθανές οικονομικές ωφέλειες του έργου στην τοπική κοινωνία.
Δυστυχώς γι αυτούς τα πράγματα εξελίσσονται πολύ χειρότερα από ότι είχαν φανταστεί, αφού τα κόστη, οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό, θα αποδειχθούν δυσβάστακτα τόσο για το Δήμο όσο και για τους πολίτες.
Αν μέχρι σήμερα δεν καταφέραμε να αντιδράσουμε αποτελεσματικά αποτρέποντας την έναρξη των εργασιών και την πρόοδο του 30% του έργου, μπορούμε από δω και πέρα να το κάνουμε, αρκεί να πιστέψουμε ότι έχουμε πιθανότητες να πετύχουμε  αν πάρουμε σήμερα τις αναγκαίες αποφάσεις:
1.    Ενημέρωση των κατοίκων και της κοινής γνώμης για τις αρνητικές
2.    συνέπειες του έργου.
3.    Διαδημοτική συνεργασία με Λαυρεωτική και άλλους Δήμους για συντονισμό δράσης.
4.   Συζήτηση από μηδενική βάση για την αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ στην κατεύθυνση των οδηγιών     της ΕΕ για την κοινωνία της ανακύκλωσης.
5.  Οργάνωση αντιδράσεων και προβολής της ορθής διαχείρισης (προσφυγές, κινητοποιήσεις , σύνδεση με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και κινήματα πολιτών). 

ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ.
 ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΣΤ. ΙΑΤΡΟΥ
ΙΑΤΡΟΥ (πρώην Δήμαρχος Κερατέας)
Διαπιστώνω ότι όλοι στην αιθουσα έχετε την θέληση για αγώνα και δράση.
Και οι δύο περιοχές έχουμε πάρα πολλά επιχειρήματα.
Έχει μεγάλη σημασία στο ψήφισμά σας να περιλαμβάνεται και η στήριξη στην Κερατέα. Έχει μεγάλη σημασία για την ενότητα του αγώνα.
Στην Κερατέα έχει ξεφύγει η κατάσταση, με ευθύνη της Κυβέρνησης. Πρέπει να πρυτανεύσει ο διάλογος.
Όπως και στο Γραμματικό έτσι και στην Κερατέα διώκονται αγωνιστές με προσχηματικές κατηγορίες.
Αυτόν τον καιρό επιβάλλεται η αναθεώρηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού (πρώτη αναθεώρηση 2006) και αποτελεί χρυσή ευκαιρία. Προτείνω στο ψήφισμά σας να υπάρχει η αναφορά ότι το πλαίσιο της αναθεώρησης να ιδωθεί από την αρχή το ζήτημα και να υπάρχει η απαίτηση για ύπαρξη κοινωνικής συναίνεσης.
Στις δύο περιοχές μας προβλέπεται η απόρριψη 440.000 τόνων, ποσότητα μικρή σε σχέση με την συνολική και είναι κρίμα, αφού η Φυλή αποδέχεται, για τους δικούς της λόγους τον ΧΥΤΑ εκεί.
Οι μελέτες από το 1996 μέχρι και την τελευταία το 2001 μιλάνε για σύμμεικτα απορρίμματα, ενώ η οδηγία της Ε.Ε. βάζει ζητήματα πρόληψης – επαναχρησιμοποίησης, Ανακύκλωσης.
Οφείλουμε όλοι (Κράτος, Αυτοδιοίκηση) να πάρουμε μέτρα για πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση και μετά να ασχοληθούμε να βρούμε χώρους απόρριψης του υπολείμματος. Και σ΄ αυτό το θέμα η τεχνολογία και ή επιστήμη θα δώσουν την απάντηση.
Πάντως με την επιλεγείσα μέθοδο, σε πρώτη φάση, τα Δημοτικά Τέλη θα διπλασιασθούν (από 40-45 €/t σε 90 €/t).
Η μέθοδος αυτή παράγει προϊόν που δεν αξιοποιείται και ακόμη κι αυτήν την απαράδεκτη διαδικασία την παραδίδει η Κυβέρνηση σε ιδιώτες για 25 χρόνια.

ΚΟΥΚΗΣ (πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Γραμματικού)
Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι δεν θίγεται μόνο το Γραμματικό αλλά όλη η ευρύτερη περιοχή, κάτι που δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους πολίτες του νέου Δήμου.
Δεν έχει τελειώσει τίποτα ακόμη.
Έχοντας την εμπειρία λέω ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια παραταξιακών αντιπαραθέσεων. Μου είναι αδιανόητο να δεχθώ ότι χρειάστηκε να γίνει αναφορά του αρθ. 67 για να γίνει το σημερινό συμβούλιο, έπρεπε να έρθει το θέμα από την πλειοψηφία, ενωτικά.
Έχω κατ΄ επανάληψη τονίσει ότι με τον τρόπο διαχείρισής ικανοποιούνται τα ιδιωτικά συμφέροντα και όχι οι ανάγκες των κατοίκων.
Συμφωνώ ότι την ευθύνη πρέπει να την έχουν οι εκλεγμένοι.
Πρέπει να υπάρξει κοινή δράση Γραμματικού-Κερατέας, με κοινή λογική, κοινή επικοινωνιακή βάση και μια κοινή πορεία διαμαρτυρίας.

ΚΟΛΛΙΑΣ (πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Βαρνάβα)
Δεν θα αναπτύξω το ζήτημα του τρόπου διαχείρισης, το οποίο ανέλυσαν άριστα οι προηγούμενοι ομιλητές, αλλά θα μείνω στην σημερινή διαδικασία.
Όπως τόνισα και στο κείμενο που σας διένειμα,οφείλετε όλοι να αρθείτε στο ύψος των περιστάσεων, να αποφύγετε τις παραταξιακές συγκρούσεις, αφού πρόκειται για ένα ζήτημα που μας ενώνει όλους, αν έχουμε την ίδια αντίληψη.
Σε επίπεδο πολιτικής απόφασης, κακά τα ψέμματα, οι επιλογές είναι τρεις. Ή είμαστε αντίθετοι και αγωνιζόμαστε, με κάθε μέσο ενάντια στον ΧΥΤΑ, ή μοιρολατρικά αποδεχόμαστε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της πορείας, ή είμαστε υπέρ του ΧΥΤΑ.
Οφείλει λοιπόν ξεκάθαρα κάθε μέλος του Συμβουλίου να τοποθετηθεί, χωρίς υπεκφυγές και να πάρει θέση.
Κι αν αποφασιστεί ότι είμαστε κατά του ΧΥΤΑ τότε θα βρούμε και τους τρόπους αντίδρασης.
Όσα χρόνια ασχολούμαι με το ζήτημα πάντα επέμενα στην ανάγκη ενωτικής δράσης, παρά τις επιμέρους διαφωνίες. Το ίδιο λέω και απόψε.
Μόνο με την στενή συνεργασία και την κοινή δράση της Επιτροπής των Αιρετών και της Επιτροπής των πολιτών, μπορούμε να πετύχουμε θετικό αποτέλεσμα.
Δεν έχουμε την πολυτέλεια της διάσπασης.
Κάνω έκκληση λοιπόν προς το Συμβούλιο να επιδιώξει την διαμόρφωση μιας κοινής πρότασης και απόφασης την οποία θα στηρίξουμε στην συνέχεια όλοι.

ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (μέλος της Σ.Ε. κατά των ΧΥΤΑ)
Η Επιτροπή έθεσε το ζήτημα να συζητηθεί διεξοδικά τον πρόβλημα, γιατί είναι βασικό για το μέλλον του τόπου.
(στην συνέχεια διαβάζει την θέση της Επιτροπής)
Τα βασικά σημεία της θέσης της Επιτροπής είναι:
Ο υπάρχων σχεδιασμός πάσχει από πλήθος αστοχιών,
Είναι παράνομος από την χωροθέτηση μέχρις την ολοκλήρωσή του.
Οι επιπτώσεις για το Γραμματικό, αλλά και για ολόκληρο τον Δήμο είναι τεράστιες.
Το Γραμματικό ακόμη και σήμερα είναι κατεχόμενη περιοχή.
Οφείλει το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει απόφαση να σταματήσει με κάθε νόμιμο τρόπο το έργο και παράλληλα να συμπαρασταθεί στους αγωνιζόμενους κατοίκους της Κερατέας
Υπάρχει ανάγκη να αποφασισθεί η διαχείριση των απορριμμάτων μας με πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση.

ΛΙΟΝΑΚΗΣ (μέλος της Σ.Ε. κατά των ΧΥΤΑ)
(Διαβάζει το σχέδιο απόφασης που προτείνει η Επιτροπή)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Έστω και τώρα δεν είναι αργά να συνταχθούν όλες οι δυνάμεις του Δήμου μας κατά του Ο.Ε.Δ.Α Μαραθώνα. Από τα 520 στρέμματα του δεσμευμένου για Ο.Ε.Δ.Α. χώρου, οι εργασίες εξελίσσονται σε περίπου 120 στρέμματα και η πρόοδος των εργασιών είναι στο 40% έναντι του στόχου που είχε θέσει μέχρι σήμερα η κατασκευάστρια εταιρεία.
Έστω και τώρα δεν είναι αργά να ενημερωθούν πλήρως όλοι οι κάτοικοι του Δήμου Μαραθώνα για την επερχόμενη καταστροφή. Δεν πρόκειται για ένα «καλό έργο», πρόκειται για μία χωματερή όπως αυτές στη Κατερίνη (πρόστιμο 91.00,00 €), Ζακύνθου (τα απορρίμματα καταλήγουν στο κόλπο Λαγανά), Μαυροράχης (μία ολόκληρη πλαγιά κατέρρευσε!!), Φυλής (χωρίς άδεια!!).
Έστω και τώρα δεν είναι αργά να αντιδράσουμε στα παρακάτω επίπεδα:
· Ενημερωτικό
· Επικοινωνιακό
· Πολιτικό
· Αγωνιστικό
· Νομικό - Τεχνικό
Για τα παραπάνω προτείνουμε αναλυτικά ενέργειες τις οποίες σαν Επιτροπή Αγώνα τις έχουμε αποφασίσει και σας καλούμε σε συμπαράταξη.

1. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Κάλεσμα σε όλους τους συλλόγους του Δήμου (αθλητικούς -πολιτιστικούς – αγροτικούς - συλλόγους γονέων και κηδεμόνων - εικαστικούς κ.λ.π.) σε κεντρική εκδήλωση – ενημέρωση και στη συνέχεια αντίστοιχη ενημέρωση από αυτούς των μελών τους.
Δημιουργία και διανομή εντύπου για τις καταστροφικές συνέπειες από ένα τέτοιο έργο και δημιουργία αντίστοιχης αφίσας και ανάρτησή της σε κάθε πρόσφορο χώρο με πρωτοβουλία των τοπικών συμβουλίων.
Πάλι με ευθύνη των τοπικών συμβουλίων δημιουργία και ανάρτηση αεροπανό με συνθήματα κατά του Ο.Ε.Δ.Α. Μαραθώνα σε όλη την επικράτεια του Δήμου από Ραφήνα έως Καπανδρίτι.
Να προκαλέσουμε συζητήσεις με κατοίκους – φορείς – δημοτικές παρατάξεις στους όμορους Δήμους με θέμα τις επιπτώσεις και σε αυτούς από τη δημιουργία Χ.Υ.Τ.Α. στο Μαραθώνα.
Συνεχή παρουσία μας σε συζητήσεις – ανοιχτές συνελεύσεις για δημοσιοποίηση του θέματος.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΠ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ, ΒΑΡΝΑΒΑ ΚΑΙ
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Διανομή ενημερωτικού υλικού για το καταστροφικό σχεδιασμό διαχείρισης απορριμμάτων όπου δη.

2. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Ανάδειξη και καταγγελία του αδιεξόδου στο οποίο μας οδηγεί ο υφιστάμενος ΠΕΣΔΑ και παράλληλα καταγγελία των συμφερόντων που κρύβονται πίσω από το συγκεκριμένο σχεδιασμό.
Ανάδειξη και καταγγελία της διαπλοκής πολιτικού προσωπικού και εργολάβων στο οικονομικό και περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το κόστος διαχείρισης απορριμμάτων από 42,00 € ανά τόνο που είναι σήμερα θα εκτιναχθεί στο ποσό των 200,00 € ανά τόνο εάν υλοποιηθεί ο υφιστάμενος σχεδιασμός, ποσό το οποίο θα κληθούμε να πληρώσουμε εμείς οι πολίτες με υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών.
Καταγγελία της ακατανόητης εμμονής στη κατασκευή 115 Χ.Υ.Τ.Α. πανελλαδικά και της αδιανόητης και ακατανόητης εμμονής κατασκευής Χ.Υ.Τ.Α. στο Μαραθώνα και τη Κερατέα.
Ανάδειξη της άλλη πρότασης για την ορθή διαχείριση απορριμμάτων με την οποία συντάσσεται σύμπασα η επιστημονική κοινότητα πλην Υ.ΠΕ.Κ.Α και Περιφέρειας Αττικής.
Ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων του Δήμου και της επαπειλούμενης αμαύρωσης της ιστορίας τους, που θα επιφέρει η υλοποιούμενη κατασκευή χωματερής στο Μαραθώνα. Με ιδιαίτερο βάρος στην ανάδειξη του Ραμνούντος και του ειδικού βάρους που φέρει από μόνη της η ονομασία «ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ».
Ανοιχτή επιστολή για το θέμα αυτό προς το πνευματικό κόσμο της χώρας και καταγγελίες σε διεθνείς οργανισμούς (UNESCO, Ε.Ε. κ.λ.π.).
Διοργάνωση διεθνούς ημερίδας στο Δήμο Μαραθώνα για τη διαχείριση απορριμμάτων και κλείσιμο της εκδήλωσης με διεξαγωγή διεθνούς Μαραθωνίου δρόμου.
Απαίτηση για εφαρμογή των εισηγήσεων της Α’ ΕΒΑ και Β’ ΕΠΚΑ για τα αρχαιολογικά ευρήματα και εκ του σύνεγγυς παρακολούθηση.

3. ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Να τεθεί μετ’ επιτάσεως το θέμα σε περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και ενεργοποίηση περιφερειακών συμβούλων, βουλευτών και ευρωβουλευτών προς αυτή τη κατεύθυνση.
Δημιουργία ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ του Δήμου Μαραθώνα με το Δήμο Λαυρεωτικής σύμφωνα με το άρθρο 101 του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης).

4. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Ενδυνάμωση της συνεργασίας που ήδη έχει αναπτύξει η Επιτροπή Αγώνα με την Επιτροπή Αγώνα της Κερατέας.
Ενδυνάμωση της παρουσίας μας σε κοινές εκδηλώσεις με τα κινήματα κατά «ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ» και το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ».
Συμμετοχή του δημοτικού συμβουλίου και κάλεσμά του προς τους κατοίκους να δώσουμε όλοι το παρόν την 1η Μάρτη στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα στο ίδιο μπλοκ με τη Κερατέα και διάθεση όσων μεταφορικών μέσων διαθέτει ο Δήμος για μεταφορά των κατοίκων.
Κάλεσμα σε όλους τους κατοίκους να συνεορτάσουμε στις 7 Μαρτίου την Καθαρά Δευτέρα στο Μαύρο Βουνό Γραμματικού και δωρεάν διανομή από το Δήμο λαγάνας, ποτών και σαρακοστιανών.
Δυναμικό παρόν δημοτικού συμβουλίου και κατοίκων στις 9 Μαρτίου κατά τη συζήτηση των προσφυγών μας στο ΣτΕ.

5. ΝΟΜΙΚΟ – ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Στήριξη των νομικών ενεργειών που έχουν δρομολογηθεί από την Κοινότητα Γραμματικού και εξ αντικειμένου είναι ευθύνη πλέον του νέου Δήμου Μαραθώνα να τις συνεχίσει.
Οικονομική στήριξη των νομικών ενεργειών της Επιτροπής Αγώνα (δύο προσφυγών κατά της Μ.Π.Ε., δύο προσφυγών για οδούς προσπέλασης, μία μήνυση, ασφαλιστικά μέτρα για μόλυνση Ευβοϊκού 23/3/2011).
Έκκληση στους δικηγόρους της περιοχής για να στελεχώσουν και ενισχύσουν σε νομικό επίπεδο Δήμο και Επιτροπή Αγώνα.
Οικονομική στήριξη των μελετών που έχει αναθέσει η Επιτροπή Αγώνα στους κ.κ. Ραψομανίκη και Κελεπερτζή, οι οποίες αναδεικνύουν σφάλματα, παραλείψεις και αστοχίες της Μ.Π.Ε.
Οικονομική στήριξη της Επιτροπής Αγώνα για τη γεώτρηση που έχει αναθέσει στην «ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ».
(Σημείωση: Το μέχρι σήμερα κόστος των παραπάνω ενεργειών υπερβαίνει το ποσό των 50.000,00 €. Όλο το κόστος βαρύνει την Επιτροπή και δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα ούτε 1 € ενίσχυση παρά τις αιτήσεις της προς την Κοινότητα Γραμματικού.)

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όλα όσα αναφέρουμε παραπάνω είναι ΑΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΑ και καθ’ όλα ΝΟΜΙΜΑ! Δεν υπάρχει ούτε υποψία παραβατικότητας. Άρα λοιπόν δεν βλέπουμε το λόγο γιατί να μη συνταχθείτε ΑΜΕΣΑ μαζί μας στην υλοποίησή τους. Έχουμε να κάνουμε με ανάξιο αντίπαλο και μπορούμε να τον κερδίσουμε.
Απευθύνουμε έκκληση σε όσους και όσες προφανώς από κακή πληροφόρηση υπέθεταν και υποθέτουν ότι θα γίνει ένα «καλό έργο» να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους και να συνταχθούν μαζί μας. Θα είναι ευχής έργο να αγωνιστούμε όλοι μαζί για να αποτρέψουμε την καταστροφή αυτού του ευλογημένου από την ιστορία και φύση τόπου.

ΤΖΙΛΑΒΗΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τους αγώνες ανθρώπων όπως ο Ιατρού, ο Κούκης και ο Κόλλιας.
Σημασία έχει ότι υπάρχει μέγα πρόβλημα.
Το ζήτημα είναι τι κάνουμε σήμερα.
Συμφωνώ με τις προτάσεις που διατυπώθηκαν.

ΙΩΝΑΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που θα έχει αντίθετη άποψη.
Το θέμα έπρεπε να το φέρει ο ίδιος ο Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η μη συμμετοχή μας στην Επιτροπή των Αιρετών οφείλετε στην θέση μας ότι πρώτα έπρεπε να γίνει η αποψινή συζήτηση και μετά να συσταθεί το όργανο.
Πρέπει να ξεκαθαρισθεί ότι δε πρόκειται για ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ, αλλά για ΧΥΤΑ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
Προτείνω η πρωτοβουλία να έχει επικεφαλής τον ίδιο τον Δήμαρχο και εμείς οι υπόλοιποι να ακολουθούμε.
Να παρακολουθείται η εκτέλεση του έργου, γιατί πλέον των άλλων, γίνεται και κακή κατασκευή.
Συμφωνώντας με το κείμενο του Γ. Κόλλια, λέω κι εγώ ότι πρέπει όλοι να είμαστε ενωμένοι πάνω σ΄ αυτό το ζήτημα.

ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ  (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)

Άλλη μια φορά συζητάμε το ίδιο ζήτημα και εμείς την σημερινή συζήτησης δεν την βλέπουμε ξεκομμένη από αυτό που επί 17 χρόνια γίνεται.
Δεν θα σταθούμε κριτικά για τον τρόπο της συζήτησης.
Πρέπει να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας σήμερα, για ένα έργο που το ΠΑΣΟΚ σχεδίασε και ΝΔ - ΠΑΣΟΚ – ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ το υλοποιούν.
Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι η διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής πρέπει να είναι ενιαία και μόνο από αυτοδιοικητικούς φορείς και όχι από ιδιώτες.
Συμφωνούμε με την ομόφωνη θέση του πρώην Νομαρχιακού Συμβουλίου Ανατ. Αττικής ότι η διαχείριση μπορεί να γίνει και σε συνεργασία με άλλον νομό.
Διαφωνώ με την επίκληση της Ε.Ε. Η Ε.Ε. έχει θέση, αλλά αυτή κατευθύνεται στην καύση των απορριμμάτων.
Μη τρέφετε αυταπάτες ότι η Ε.Ε., η Ν.Δ. και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. νοιάζονται για το περιβάλλον.
Σήμερα οι εργολάβοι προωθούν την καύση των απορριμμάτων και η απαράδεκτη σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και ΕΣΔΚΝΑ στέλνει την διαχείριση σε ιδιώτες.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση δεν το βλέπουμε το ζήτημα απλά ως «όχι ΧΥΤΑ σε Γραμματικό και Κερατέα», αλλά «όχι σε διαχείριση από ιδιώτες».
Απαιτούμε να σταματήσουν άμεσα τα έργα, να αποχωρήσουν οι δυνάμεις καταστολής τώρα, να σταματήσουν οι διώξεις και όλη η διαχείριση να είναι 100% στους ΟΤΑ κι όχι στους ιδιώτες.
Να αναζητηθούν νέοι χώροι χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς με άρτιες μελέτες.
Διαφωνώ με την Επιτροπή που λέει με νόμιμο τρόπο. Για ποια νομιμότητα μιλάμε; Νομιμότητα είναι το δίκιο των κατοίκων.

ΜΥΛΩΝΑ  (Αντιδήμαρχος Μαραθώνα)
Ήταν προεκλογική δέσμευση της παράταξης μας ο αγώνας ενάντια στον ΧΥΤΑ.
Δεν χρειάζεται να είναι και τυπικά μέλος της Επιτροπής ο Δήμαρχος, από την ιδιότητά του είναι μπροστάρης.
Ψηφίζουμε Επιτροπή Αιρετών για να είναι παρούσα στις εξελίξεις. Στην Αντιπολίτευση προτάθηκε να συμμετάσχει κι αρνήθηκε, όμως πρέπει να είναι παρούσα.

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜ.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ (Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Γραμματικού)
Η πρόταση της Επιτροπής Πολιτών είναι πλήρης και συγκροτημένη. Προτείνω να την αποδεχθούμε στο σύνολό της.
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι σήμερα πρέπει να καταλήξουμε σε απόφαση. Δεν υπάρχει η δυνατότητα άλλου χαμένου χρόνου.

ΚΟΥΛΟΥΜΠΗΣ (Αντιδήμαρχος Μαραθώνα)
Συμφωνούμε όλοι για την μη δημιουργία ΧΥΤΑ. στο Γραμματικό. Για να δυσφημιστούν οι αγώνες Γραμματικού – Κερατέας το εμφανίζουν ως δήθεν επιμερισμό του φορτίου των απορριμμάτων μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Αττικής.
Όπως υποβαθμίστηκε η Δυτική Αττική θα υποβαθμιστεί και η Ανατολική.
Πιστεύω ότι η Αντιπολίτευση δεν συμμετείχε στην Επιτροπή για να μπορεί  να φέρει το θέμα στο Δ.Σ. με την διαδικασία του 1/3, για να δείξει δήθεν μεγαλύτερη αγωνιστικότητα. Να επικαιροποιήσουμε την προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. για να συμμετάσχει και η Αντιπολίτευση, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη της.
Εννοείται ότι η Επιτροπή Αιρετών θα κινείται παράλληλα με την Επιτροπή Πολιτών και στο μέλλον ίσως γίνει ενιαία.
ΣΤΑΜΟΣ (Αντιδήμαρχος Μαραθώνα)
Είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργεί ο ΧΥΤΑ. Απαιτείται ενιαίος κοινός αγώνας, χωρίς κόμματα και χρώματα.
Για να είναι αποτελεσματικός χρειάζεται νέα μορφή ο αγώνας.
Έχουμε επιχειρήματα.
Για να είμαστε ρεαλιστές όχι μόνο άρνηση, αλλά και πρόταση.
Πρέπει  να πάρουμε απόφαση ομόφωνη για μια ενιαία Συντονιστική Επιτροπή.

ΤΖΙΛΑΒΗΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Εγώ θεωρώ ότι Επιτροπή είναι όλο το Δ.Σ. με τον Δήμαρχο επικεφαλής. Δεν πρόκειται για κάποια «επιτροπή γειτονιάς».Πολύς λόγος για την νέα Επιτροπή, αλλά δεν κατέθεσε απόψε κάποια πρόταση.

ΛΟΥΪΖΟΣ (Δήμαρχος Μαραθώνα)
Οι Ιατρού, Κούκης και Κόλλιας κατέθεσαν την συμπυκνωμένη εμπειρία τους απόψε, στέλνοντας το μήνυμα της ενότητας.
Οφείλουμε να συνθέσουμε τις προτάσεις.
Είμαστε ξεκάθαροι προεκλογικά, είπαμε όχι στον ΧΥΤΑ και θα παλέψουμε για να μην καταντήσουν το Γραμματικό και ο Βαρνάβας η «πίσω αυλή της Αθήνας».
Ως Δ.Σ. Ν. Μάκρης εκδόσαμε δύο ψηφίσματα αντίθεσης για την συγκεκριμένη χωροθέτηση. Και επιπλέον τονίσαμε ότι οι ΧΥΤΑ αποτελούν παρωχημένη τεχνολογία.
Τι κάναμε μέχρι σήμερα:
-Σφραγίσαμε του ΧΑΔΑ Γραμματικού και Βαρνάβα, για δεν ήταν δυνατόν να δεχθούμε τέτοιας μορφής διαχείριση.
-Εντάξαμε μελέτες αποκατάστασης των ΧΑΔΑ, οι οποίες σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμες.
-Στο πρώτο Δ.Σ. ορίσαμε Επιτροπή Αγώνα και καλέσαμε την Αντιπολίτευση να συμμετάσχει σ΄ αυτήν.
Διαφωνώ με κάποιες τοποθετήσεις.
Η Δημοτική Αρχή δεν θα μπει στην διαδικασία  «εύηχων» προτάσεων για Ανακύκλωση κ.λ.π.
Σήμερα δεν ανοίγουμε θέμα διαχείρισης απορριμμάτων, μένουμε στο όχι στον ΧΥΤΑ.
Συγχαίρω την Επιτροπή Αιρετών γιατί μετά την σύστασή της έχει συνεδριάσει τρεις φορές και πρέπει όλοι να αποδεχθούμε ότι έχει το δικαίωμα να χαράξει τον δικό της δρόμο ενεργειών.
Στην τελευταία συνεδρίασή της κλήθηκαν οι νομικοί κ. Παπακωνσταντίνου και κ. Μπούρμπος για να οργανώσουμε την νομική μας άμυνα.
Δυστυχώς η μελέτη κρίθηκε και χάθηκε το 2007 στο Σ.τ.Ε. δεν μπορούμε να επανέρθουμε
(φωνές από το ακροατήριο :  μπορούμε με πρόσθετα στοιχεία)
(συνεχίσει ο κ. Λουϊζος)
Αν μπορούμε θα επανέλθουμε. Ως Δημοτικό Συμβούλιο τον συντονισμό του αγώνα τον αναθέσαμε στην Επιτροπή, σε συνεργασία φυσικά με την υπάρχουσα Επιτροπή Πολιτών. Η Επιτροπή Αιρετών θα βρει τους τρόπους συνεργασίας.
Το έργο έχει υλοποιηθεί κατά 50% άρα ίσως είναι αναστρέψιμο.

ΧΡΥΣΙΝΑΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Στην προηγούμενη συνεδρίαση έκανα εισήγηση και πρότεινα και μέλη από την μειοψηφία στην επιτροπή (Τζιλάβη και Ιωνά). Ο κ. Δήμαρχος πρότεινε συμμετοχή και των κ. Δεληβοριά και κ Στεφανίδη.
Δεν δέχθηκαν γιατί ήσαν απόντες όλα τα προηγούμενα χρόνια από τους αγώνες.
(Φωνή Στεφανίδη: Να ανακαλέσεις!)
Μέχρι τώρα υπήρξαν πολλές Συντονιστικές Επιτροπές Αγώνα. Παίρναμε αποφάσεις, αλλά κολλάγαμε στην υλοποίηση. Το μέγα ζητούμενο είναι η υλοποίηση.
Ακούστηκαν πολλά για τις συνεδριάσεις της Επιτροπής Αιρετών.
Στην πρώτη συνεδρίαση αποφασίσθηκε να κληθεί ο Δήμαρχος προκειμένου να καθορίσει το πλαίσιο.
Στην δεύτερη ο κ. Λουίζος δήλωσε ότι λέει όχι στο ΧΥΤΑ και δεσμεύθηκε ότι θα είναι συμμέτοχος τηρώντας πάντα την νομιμότητα.
Αποφασίσθηκε:
Αντιπρόσωπος από την Επιτροπή να παρακολουθεί το έργο
Να ‘ελεγχθεί αν ο εργολάβος έχει άδεια για λειτουργία σπαστήρα.
Να γίνει αίτηση αναστολής για την αποδόμηση των αρχαιοτήτων.
Έγκριση κονδυλίου για νομική κάλυψη.
Αίτηση στην Τροχαία να μην περνάνε οι χωματουργοί μέσα από το Γραμματικό, λόγω βλαβών που προκαλούν σε δίκτυα ύδρευσης και δρόμους.
Ο Δήμαρχος επισκεύθηκε τον χώρο των έργων του ΧΥΤΑ
Όσον αφορά τις κλειστές συνεδριάσεις, είναι φυσικό για τόσο σοβαρά ζητήματα να μην έχει κοινό.
Τα ψηφίσματα δεν προσφέρουν κάτι.

ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Κύριε Δήμαρχε επί 12 χρόνια ήμουν το δεξί σου χέρι και ξέρω πως κάνεις το άσπρο μαύρο.
Στο προηγούμενο συμβούλιο της Ν. Μάκρης, όταν ήρθε θέμα ψηφίσματος για τον ΧΥΤΑ, έκανα πρόταση ότι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για το Γραμματικό είναι να κλείσουμε τον δρόμο 2-3 ώρες. Πήραμε απόφαση και δεν υλοποιήθηκε. Όταν έκλεισε ο δρόμος ήταν 10 άτομα από την Ν. Μάκρη και ο Δήμαρχος είχε προγραμματίσει την ίδια μέρα εκδήλωση.
Λυπάμαι κ. Χρυσίνα, αλλά στην θέση σου έπρεπε να ήταν ο Δήμαρχος
Κάνω πρόταση: Επικεφαλής ο Δήμαρχος κι όλοι μαζί του.

ΛΟΥΪΖΟΣ (Δήμαρχος Μαραθώνα)
Δεν θα δώσω απάντηση Ο κόσμος σας έκρινε. Επί της ουσίας όσα λέτε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

ΖΕΡΒΑΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Άκουσα όλες τις τοποθετήσεις και σε μεγάλο βαθμό με εκφράζουν. Ήμουν εναντίον του ΧΥΤΑ αν και όχι τόσο δραστήριος. Με το κ. Μέξη, ως αντιδήμαρχος, είχαμε άλλη τακτική (επαφές με Υπουργεία κ.λ.π.).
Έχουμε αντίπαλο το κράτος. Οι Κυβερνήσεις έχουν όλες την ίδια άποψη.
Η απόφαση του Δ.Σ. είναι γνωμοδοτική.
Ο αγώνας πρέπει να είναι κοινός.
Η Επιτροπή Αιρετών είναι ουσιαστική, θα έχει την δυνατότητα να βρει λύσεις.

ΜΠΟΥΣΟΥΛΑΣ  (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Έχει δίκιο ο Δήμαρχος. Αλλά ενώ ο κόσμος έδωσε εντολή στον Δήμαρχο, αλλά στην κυριότερη Επιτροπή είναι απών. Στην συγκρότηση της Επιτροπής πρότεινα και 3 πολίτες, αλλά εσείς δεν θέλατε.
(παρέμβαση Δημάρχου: Δεκτή)

ΚΟΥΚΗΣ (πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Γραμματικού)
Αναλωνόμαστε σε καυγά και αντιπαράθεση, δεν προσφέρεται το θέμα για αντιπολίτευση. Κάποιοι ήρθατε εδώ απλά για να καταγγείλετε την πλειοψηφία.
Όντως κατά το παρελθόν ο Δήμαρχος δεν έκανε τον αγώνα που έπρεπε, αλλά εμένα με ενδιέφερε να έχω τις υπογραφές  Καλώς ορίστηκε στην επιτροπή πρόεδρος ο Νίκος Χρυσίνας
Οι παρατάξεις να ορίσουν από 3 εκπροσώπους  το ίδιο και η Επιτροπή κατοίκων και να συνθέτουν τις προτάσεις.

ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ (πολίτης)
Από το 2003 που ξεκίνησε το πρόβλημα έχουμε συνεχώς λόγια και από τα Δημοτικά Συμβούλιο και από τα Νομαρχιακά.
Αποτέλεσμα ο ΧΥΤΑ να κατασκευάζεται και σε λίγο θα έρχονται τα απορριμματοφόρα.
Προτείνω: Αύριο το Δ.Σ. θα βρίσκεται στην χωματερή και δεν θα φύγει αν δεν σταματήσει το έργο.

ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΠΟΠΗ (πολίτης)
Θέλω να υποβάλλω μια ερώτηση στο Δ.Σ. Άκουσα για αγώνες νόμιμους. Αν οι αποφάσεις δεν είναι αυτές που προσδοκούν ποια θα είναι η στάση του;

ΤΟΥΡΚΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡ. (πολίτης)
Να στείλουμε έναν άνθρωπο που θα παρακολουθεί το έργο, με σκοπό να το φρενάρει, με βάση τις παραλείψεις και κακοτεχνίες που έχει.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞ. (πολίτης)
Το ζήτημα με τον ΧΥΤΑ δεν είναι μόνο του Γραμματικού. Να το κάνουμε πανελλαδικό. Να τονίσουμε ότι δεν χρειάζονται 125 ΧΥΤΑ.

ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ ( Γραμματέας Δημ. Συμβουλίου Μαραθώνα)
Μίλησαν οι Κούκης και Κόλλιας για ενότητα, αλλά δεν ήταν διασπαστική η εισήγησή μας. Διάσπαση έκαναν ο κ. Δήμαρχος και ο κ. Χρυσίνας.

ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και δεν είναι ενεργοποιημένη όλη η κοινωνία της πόλης μας.
Υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης.
Προτείνω να χρεωθεί κάθε Δημοτικός Σύμβουλος μια συγκεκριμένη ενέργεια. Ο Δήμαρχος πρέπει να ηγηθεί του αγώνα.
Τα Μ.Μ.Ε. είναι συνδεδεμένα με τις εταιρίες που φτιάχνουν τους ΧΥΤΑ.
Προτείνω εναλλακτικές μορφές παρέμβασης στα Μ.Μ.Ε. και λόγω της εμπειρίας μου θέτω τις δυνάμεις μου στην διάθεση του Δ.Σ.

ΤΖΙΛΑΒΗΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Προτείνω μια συνέντευξη τύπου είτε εδώ, είτε στην Αθήνα.

ΠΙΟΤΟΠΟΥΛΟΣ  (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Υπάρχουν πρακτικά ζητήματα, στα οποία πρέπει να εστιάσουμε και να προχωρήσουμε.
Θεωρώ σωστή την πρόταση Κούκη για την σύνθεση της Επιτροπής.
Ο δήμαρχος είναι μπροστάρης, αλλά θεωρώ ότι είναι χρήσιμο «εργαλείο» και δεν πρέπει να εκτίθεται.
Πολύ καλή η πρόταση Καραχάλιου για τα Μ.Μ.Ε.

ΙΩΝΑΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Συμφωνώ με την πρόταση Κούκη για την ολοκλήρωση της Επιτροπής. Αν γίνει δεκτή θα συμμετέχω, για να δουλέψουμε ενωτικά.

ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ (Δημ. Σύμβουλος Μαραθώνα)
Νόμιζα ότι θα καταλήγαμε σε απόφαση με συγκεκριμένη κατεύθυνση για πρακτικά αποτελέσματα.
Συγχαίρουμε για το κλείσιμο ΧΑΔΑ Βαρνάβα και Γραμματικού, αλλά δεν μας λέει τίποτα, είναι απόφαση της Ε.Ε. και της Κυβέρνησης.
Αποδεικνύεται ότι καλά κάναμε και δεν συμμετείχαμε στην Επιτροπή, αφού συνεδριάζει κεκλεισμένων των θυρών.
Λέτε να διευρυνθεί η Επιτροπή με κατεύθυνση «όχι ΧΥΤΑ» στο Γραμματικό». Ε, και;
Πρόταση: Αύριο όλοι στον ΧΥΤΑ και εκεί εκλέγουμε την Επιτροπή από όλους μας και τους πολίτες.
ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ (Γραμματέας Δημ. Σύμβουλίου Μαραθώνα)
(διαβάζει την τελική εισήγηση που προέκυψε μετά από την συζήτηση)

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Το Δημοτικό συμβούλιο Μαραθώνα αφού άκουσε τις εισηγήσεις και τις τοποθετήσεις των συμβούλων , της επιτροπής και των δημοτών
ΚΡΙΝΕΙ
Ότι το έργο του ΟΕΔΑ Δήμου Μαραθώνα (Μαύρο βουνό Γραμματικού) είναι καταστροφικό για το περιβάλλον και τον πολιτισμό της περιοχής μας, τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο αντίθετο προς τις οδηγίες της ΕΕ, εξωφρενικά υψηλού κόστους, πολλαπλά παράνομο και ξεπερασμένο στη μεθοδολογία.
ΕΚΦΡΑΖΕΙ
Την αντίθεσή του στον Περιφερειακό σχεδιασμό και την υλοποίησή του με αυτό τον τρόπο, ζητά το σταμάτημα των εργασιών, αποχώρηση των αστυνομικών δυνάμεων και του εργολάβου και συζήτηση από μηδενική βάση.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1.      Να οργανώσει εκστρατεία ενημέρωσης των δημοτών και της κοινής γνώμης με όλα τα πρόσφορα μέσα.
2.      Στήριξη και συνέχιση των νομικών και τεχνικών ενεργειών της πρώην κοινότητας Γραμματικού και της επιτροπής αγώνα.
3.      Αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε συμπόρευση με την Κερατέα, άλλους ΟΤΑ και κινήματα πολιτών.
4.      Οργάνωση της διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου με στόχο την κοινωνία της ανακύκλωσης σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ (πρόληψη, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποίηση).
5.      Την υλοποίηση των παραπάνω αναλαμβάνει το ΔΣ πλαισιωμένο από εκλεγμένη επιτροπή πολιτών.


ΛΟΥΪΖΟΣ (Δήμαρχος Μαραθώνα)
Κανένας δεν απαγορεύει σε κανέναν να κάνει ότι νομίζει για την επίτευξη των στόχων.
Η Επιτροπή που έχει εκλεγεί θα χαράξει την πορεία, με συμμετοχή όσων Συμβούλων θέλουν και από την Αντιπολίτευση, αλλά πλαισιωμένη και από πολίτες.
(στο σημείο αυτό υπήρξε έντονη αντιπαράθεση ΜΕΡΚΟΥΡΗ – ΧΡΥΣΙΝΑ και φωνές Μερκούρη να μπει σε ψηφοφορία η πρότασή του. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. αρνήθηκε)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΤΙ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ.




ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΛΛΙΑ ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΒΑΡΝΑΒΑ
Την Τετάρτη 23 Φλεβάρη συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνα με θέμα: "Περί λήψης απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνος, για την καταδίκη χωροθέτησης Ο.Ε.Δ.Α, και την κατασκευή Χ.Υ.Τ.Α στο Γραμματικό και ανακοίνωση άμεσων ενεργειών και πρωτοβουλιών του Δήμου για την διακοπή των εργασιών. (κατόπιν αιτήσεως 1/3 των μελών του Δ.Σ, άρθρο 67 του Ν. 3852/2010.)".
Όλοι όσοι αγωνιζόμαστε ενάντια στον ΧΥΤΑ εδώ και χρόνια απαιτούμε από το Δ.Σ. να κάνει το αυτονόητο. ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ. Και ο στόχος των πολιτών είναι ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ Ο ΧΥΤΑ.
Τόσο απλά.
Δεν χρειάζονται περισπούδαστες αναλύσεις, αγωνιστικές κορώνες, άγονες αντιπαραθέσεις.
Ξεκάθαρες θέσεις χρειάζονται.
Ο σκοπός της συνεδρίασης πρέπει να είναι η διαμόρφωση ενός σχεδίου αντίδρασης, στο οποίο θα πρέπει να επιδιωχθεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση (πλειοψηφίας, μειοψηφίας και επιτροπών) και αποφασιστικότητα στην απαρέγκλιτη υλοποίησή του.
Οποιαδήποτε αναφορά στο παρελθόν θα είναι "εκ του πονηρού" και ως αποτέλεσμα θα έχει να αποπροσανατολίσει την συζήτηση από το ζητούμενο.
Αχρείαστη είναι η αναφορά στην όποια δραστηριότητα του καθενός τα προηγούμενα χρόνια. Τούτη η ώρα δεν είναι ώρα απολογισμού, αλλά προγραμματισμού κοινής δράσης.
Δεν έχουμε την πολυτέλεια της διάσπασης. 
Τα έργα προχωρούν κι εμείς φαίνεται να ασχολούμαστε με "διαδικασίες", με  "ισορροπίες" και "σφαίρες επιρροής", δηλαδή με τα επουσιώδη.
Το μόνο ουσιώδες που πρέπει να μας απασχολήσει είναι το ΤΙ και ΠΩΣ. Δηλαδή ΤΙ επιδιώκουμε, ποιος είναι ο στόχος μας και ΠΩΣ θα τον πετύχουμε, ποιες μορφές δράσης θα επιλέξουμε.
Έστω και τώρα, έστω και την ύστατη στιγμή, είναι η ώρα να επιδιώξουμε την ενότητα στην δράση εκλεγμένων αρχών και επιτροπών πολιτών.
Κάνω έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους και ιδιαίτερα στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, τα οποία έχουν την ευθύνη της χάραξης στρατηγικής, να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην αναλωθούν σε παραταξιακές αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις.
Οι στιγμές είναι κρίσιμες κι ο καθένας μας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ
πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Βαρνάβα


Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ κ. ΔΕΛΗΒΟΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ 2011

Η απόφαση για το πρώτο θέμα της χθεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μαραθώνα (ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ), πάρθηκε με πραξικοπηματικό τρόπο αφού, με ευθύνη του προέδρου του ΔΣ μπήκαν σε αντιπαράθεση δύο προτάσεις ( η δική μου ως εισηγητή και του Δημάρχου, την οποία κανείς από τους παρισταμένους δεν κατάλαβε) χωρίς να πρέπει.





Οι προτάσεις έπρεπε να μπουν διαδοχικά στην διαδικασία της ψηφοφορίας, γιατί  και η μια και η άλλη περιείχαν στοιχεία, που θα μπορούσαν να ψηφιστούν και από τις δύο πλευρές. Ο πρόεδρος και ο Δήμαρχος μεθόδευσαν έτσι τη διαδικασία ώστε να διαιρεθεί το ΔΣ και να αφαιρεθούν όλα τα αιχμηρά σημεία της εισήγησης. Σημειωτέον ότι στην πρώτη ψηφοφορία, η οποία αγνοήθηκε από τον πρόεδρο, πέρασε ομόφωνα η δική μου πρόταση (εισήγηση). Αυτό μπορει να αποδειχτεί εύκολα από την απομαγνητοφώνηση των πρακτικών.
Θεωρώ την  όλη μεθόδευση  πραξικοματική και την τελική απόφαση άκυρη. Ως Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου αρνούμαι να την υπογράψω και θα κινήσω τις νόμιμες διαδικασίες για επανάληψη της ψηφοφορίας.
Μαραθώνας 23/02/11
Φώτης Δεληβοριάς

Υ.Γ.  Παραθέτω το πλήρες κείμενο της πρότασής μου την οποία κανείς σύμβουλος δεν είχε αντίρρηση να ψηφίσει έστω και ως ψήφισμα (βλ. και τοποθετήσεις Μ. Μυλωνά και Α. Πιοτόπουλου της πλειοψηφίας).

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Το Δημοτικό συμβούλιο Μαραθώνα αφού άκουσε τις εισηγήσεις και τις τοποθετήσεις των συμβούλων , της επιτροπής και των δημοτών
ΚΡΙΝΕΙ
Ότι το έργο του ΟΕΔΑ Δήμου Μαραθώνα (Μαύρο βουνό Γραμματικού) είναι καταστροφικό για το περιβάλλον και τον πολιτισμό της περιοχής μας, τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο αντίθετο προς τις οδηγίες της ΕΕ, εξωφρενικά υψηλού κόστους, πολλαπλά παράνομο και ξεπερασμένο στη μεθοδολογία.
ΕΚΦΡΑΖΕΙ
Την αντίθεσή του στον Περιφερειακό σχεδιασμό και την υλοποίησή του με αυτό τον τρόπο, ζητά το σταμάτημα των εργασιών, αποχώρηση των αστυνομικών δυνάμεων και του εργολάβου και συζήτηση από μηδενική βάση.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1.      Να οργανώσει εκστρατεία ενημέρωσης των δημοτών και της κοινής γνώμης με όλα τα πρόσφορα μέσα.
2.      Στήριξη και συνέχιση των νομικών και τεχνικών ενεργειών της πρώην κοινότητας Γραμματικού και της επιτροπής αγώνα.
3.      Αγωνιστικές κινητοποιήσεις σε συμπόρευση με την Κερατέα, άλλους ΟΤΑ και κινήματα πολιτών.
4.      Οργάνωση της διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου με στόχο την κοινωνία της ανακύκλωσης σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ (πρόληψη, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποίηση).
5.      Την υλοποίηση των παραπάνω αναλαμβάνει το ΔΣ πλαισιωμένο από εκλεγμένη επιτροπή πολιτών.


Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΤΗΣ κ. ΛΙΟΥΤΑ

Κύριε Δήμαρχε του Νέου Δήμου Μαραθώνα,

Κυρίες & κύριοι  Δημοτικοί Σύμβουλοι.

Είμαι σχετικά νέα στην περιοχή και το έργο σας δεν μπορώ να το αξιολογήσω ακόμα. Επένδυσα σε μια κίνηση ζωής, για μια ποιότητα ζωής για μένα και την οικογένειά μου, σε μια περιοχή, το Γραμματικό, που μέχρι πριν 2 χρόνια ήταν δώρο ζωής. Και ξαφνικά βρέθηκα να πολεμάω με τα σκουπίδια και με την υποβάθμιση και της ζωής και της αξιοπρέπειάς μου.  Και φυσικά με την καταστροφή της υγείας μου.
Μέχρι πριν λίγο καιρό, οι αγώνες του Γραμματικού για την αξιοπρέπεια και την ζωή, δινόντουσαν από λίγους πατριώτες και «ξένους» από τα δυο γειτονικά χωριά, Γραμματικό και Βαρνάβα. Ο Μαραθώνας και η Νέα Μάκρη, θεωρούσαν ότι το θέμα δεν τους αφορά. Ήταν μακριά απʼ τις αυλές τους, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.
Τώρα όμως, δεν ακούγεται το όνομα «ΧΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ» , αλλά «ΧΥΤΑ ΜΑΡΑΘΩΝΑ». Ο Δήμος ενοποιήθηκε και μαζί με αυτόν, ενοποιήθηκαν και τα προβλήματα..
Έχω ακούσει κ. Δήμαρχε, ότι είσαστε υπέρ της νομιμότητας. «Δεν είμαστε α.ναρχικοί», έχει ακουστεί να λέτε. Πολύ σωστά. Αυτό θα έπρεπε να διδάσκουν όχι μόνο οι Κυβερνήτες αυτής της χώρας, αλλά και κάθε απλός πολίτης της με το παράδειγμά του.  Αυτό θα γινόταν σε ένα ευνομούμενο κράτος.
Όμως κ. Δήμαρχε, όταν το ίδιο το Κράτος παρανομεί και μάλιστα με τον πιο επαίσχυντο τρόπο, καταρρακώνοντας τις αξιοπρέπειες και τις ζωές των ανθρώπων, επιλέγοντας να υπερασπίσει τα συμφέροντα όχι των πολιτών του, αλλά κάποιων ελάχιστων Μεγαλοεργολάβων και των οικονομικών συμφερόντων τους, το να ακολουθούμε κι εμείς τις εντολές του,  δεν είναι σαν να παρανομούμε μαζί του; Πώς μπορούμε να υπερασπίσουμε  τη νομιμότητα όταν το ίδιο το Κράτος παρανομεί; Θα παρανομήσουμε κι εμείς μαζί του; Θα υποταχτούμε αμαχητί στα συμφέροντα των λίγων; Σίγουρα η υποταγή δεν αρμόζει στους Έλληνες.
 Η επανάσταση του 1821, άρχισε από μια χούφτα φτωχούς πατριώτες, που δεν άντεχαν άλλο να είναι υποταγμένοι.
 Η πτώση της Χούντας, έγινε το 1974 από μια χούφτα φοιτητές του Πολυτεχνείου.
 Ε  και η  κατάργηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού και του 3164 που θάβει τις ζωές μας στα σκουπίδια των Εργολάβων, θα ξεκινήσει από εμάς.
 Σημαντικό ρόλο σε κάθε αντίσταση όμως , παίζει κ. Δήμαρχε  ο αρχηγός. Και στην προκειμένη περίπτωση, εσείς είστε ο Αρχηγός.  Θα δανειστώ τα λόγια κάποιου συναγωνιστή από την Κερατέα :         « Ο Δήμαρχος πρέπει και οφείλει να στηρίζει τις επιλογές και τον αγώνα των πολιτών της Κερατέας, γιατί για αυτό το λόγο έχει εκλεγεί και αυτό έχει ηθική υποχρέωση να κάνει: να φυλάττει το συμφέρον του λαού του δήμου του !!! »
Αυτό έχετε κι εσείς ηθική υποχρέωση να κάνετε ακριβώς. Να σώσετε το λαό του δήμου σας, από την ανομία αυτών που θέλουν να τον μετατρέψουν σε χωματερή.  Το Γραμματικό και ο Βαρνάβας, δεν μπορεί και δε θα γίνει η χωματερή του Δήμου Μαραθώνα. Ούτε με το ΧΥΤΑ , ούτε και με κανένα προβλεπόμενο Βιολογικό Καθαρισμό, ή οτιδήποτε άλλο.
Και η Ν. Μάκρη και ο Μαραθώνας, δε μπορεί να γίνουν μια νεκρή πόλη και μια νεκρή παραλία, χωρίς ζωή, χωρίς τουρισμό, χωρίς ανθρώπους. Και θα μείνετε Δήμαρχος σε μια πόλη φάντασμα, με κλειστά μαγαζιά.
Άλλωστε είστε και γιατρός αν δεν απατώμαι. Ο όρκος του Ιπποκράτη που δώσατε, σας δεσμεύει να φυλάτε και να προασπίζετε την υγεία των ανθρώπων.
Αυτός ο αγώνας δεν υπάρχει περίπτωση να κερδηθεί από την καρέκλα ενός γραφείου, ούτε από τις δικαστικές αίθουσες, γιατί δυστυχώς τα δικαστήρια υπηρετούν το κράτος που παρανομεί.  Θέλει κότσια και αγώνα στο δρόμο.  Το παράδειγμα μας το έδωσε η Κερατέα, που βαστάει 75 μέρες στα μπλόκα και στα χαρακώματα και ΘΑ ΤΟΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ. Και ο αγώνας τους θα κερδηθεί γιατί οι Αρχηγοί τους και οι νυν και οι πρώην, με σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο και τη συντονιστική επιτροπή αγώνα, είναι ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΕΧΘΡΟ.
Αυτό ζητώ από εσάς κ. Δήμαρχε , καθώς και από το δημοτικό συμβούλιο που εκλέχτηκε από τον λαό και για τον λαό. Για να διαφυλάττει τα συμφέροντα του λαού του. Μην ξεχνάτε ότι ο καιρός περνά γρήγορα, και οι προεκλογικές υποσχέσεις αν δεν τηρηθούν, θα έχουν τις επιπτώσεις τους στις επόμενες εκλογές.

Σας ευχαριστώ
Κατερίνα Λιούτα .




2 σχόλια:

Φωτης Δεληβοριας είπε...

Μήπως θα μπορούσε να μου πει κάποιος από την πλειοψηφία να μου πει ποια ακριβώς ήταν η πρόταση του Δημάρχου που ψήφισαν΄;
Περιμένω τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά για να μάθω τι ψηφίσανε τελικα.
Φ. Δεληβοριάς

Unknown είπε...

Την ίδια απορία έχω κι εγώ, παρ΄ ότι ήμουν παρών.