-------------------------------------------------

ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗ

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ....

Γράφει ο Γιώργος Κόλλιας

Παρακολούθησα από την αρχή μέχρι το τέλος την ημερίδα  «Για μία βιώσιμη, οικονομική και φιλική στο περιβάλλον διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής», που συνδιοργάνωσαν η Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α., η Περιφέρεια Αττικής και η Τ.Ε.Δ.Κ.Ν.Α.
Ρεπορτάζ γι΄ αυτήν έχει γίνει τόσο από τον ημερήσιο τύπο, όσο και από blogs (και της Ανατολικής Αττικής).
Θα σταθώ μόνο σε κάποια συγκεκριμένα σημεία, τα οποία μου προκάλεσαν εντύπωση (αρνητική κυρίως, αλλά όχι μόνο) και θέλω να κάνω τα σχόλιά μου.
Εντύπωση μου προκάλεσε η απουσία των αρμοδίων Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος κ.κ. Ραγκούση και Μπιρμπίλη. Με την απουσία του απέδειξαν ότι τους είναι παντελώς αδιάφορη η όποια επιστημονική άποψη και μένουν προσκολλημένοι σε έναν καταρρακωμένο πλέον δήθεν "Περιφερειακό Σχεδιασμό" του 2003, γιατί αυτό βολεύει γενικά (και αυτούς και κάποιους...άλλους).
Εντύπωση μου προκάλεσε το γεγονός ότι οι πολιτικοί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) όταν τελείωσαν οι (μακροσκελείς) χαιρετισμοί του "κλάδου" τους αποχώρησαν, χωρίς να ακούσουν τις επιστημονικές απόψεις που ακολούθησαν, ούτε φυσικά τις τοποθετήσεις των εκλεγμένων τοπικών αρχών.
Εντύπωση μου προκάλεσε που οι δύο Περιφερειάρχες (κ. Σγουρός και κ. Λιακόπουλος) αποχώρησαν για ένα διάστημα και επανήλθαν ΜΕΤΑ την ομιλία του κ. Οικονομόπουλου, ο οποίος αποδόμησε ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ τον δήθεν "Περιφερειακό Σχεδιασμό". Τυχαίο;
Εντύπωση μου προκάλεσε η συνεχής αναφορά των ομιλητών στον ΔΙΑΛΟΓΟ. Από τα λεγόμενά τους προέκυπτε ότι μιλούσαν για έναν προσχηματικό διάλογο, αφού ως προαπαιτούμενο έθεταν την αποδοχή των τετελεσμένων και στην ουσία ζητούσαν από τον μελλοθάνατο να συζητήσει την μέθοδο του θανάτου του. Είναι προφανές ότι ο μόνος διάλογος που θα μπορεί να γίνει αποδεκτός είναι αυτός που θα ξεκινά από μηδενική βάση και θα θέτει ΟΛΑ τα ζητήματα στο τραπέζι.
Εντύπωση μου προκάλεσε η απουσία του Δημάρχου Μαραθώνα κ. Λουίζου, από μια ημερίδα που συζητιόταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Δήμου του. Ο κ. Δήμαρχος, όχι μόνο θα έπρεπε να ήταν παρών, αλλά θα έπρεπε να είχε ζητήσει να είναι ομιλητής.
Εντύπωση μου προκάλεσε η δυναμική παρουσία της Επιτροπής Αγώνα και των πολιτών της Κερατέας, με πανό στην είσοδο και δυναμική παρουσία στην αίθουσα, όπως επίσης και η παντελής απουσία τόσο της Επιτροπής Αγώνα των Πολιτών Γραμματικού, και αυτής των αιρετών του Δήμου Μαραθώνα, όσο και των πολιτών του Γραμματικού.
Εντύπωση μου προκάλεσε ότι ακόμη και αυτοί οι υποστηρικτές του Σχεδιασμού, όπως οι κ.κ. Καλογήρου και Κάτρης, τόνισαν ότι οι εγκαταστάσεις που προτείνουν, όλες έχουν υλοποιηθεί σε χώρες της Ευρώπης ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ κι όχι σε αγροτικές περιοχές εκτός αυτών, αμφισβητώντας - στην ουσία - την βάση του σχεδιασμού αυτού που είναι οι χωροθετήσεις.
Εντύπωση μου προκάλεσε η απουσία των Δημάρχων των Πόλεων - παραγωγών Σκουπιδιών (Αθήνας, Πειραιά, Περιστερίου κ.λ.π.), για τα σκουπίδια των οποίων στην ουσία γίνεται όλη αυτή η συζήτηση. Η καθυστερημένη (προς το τέλος) προσέλευση του Δημάρχου Αθηναίων κ. Καμίνη και η ομιλία του περί στόχων Ανακύκλωσης κ.λ.π., δεν έσωσε την  κατάσταση.
Υ.Γ. Οφείλω να επισημάνω την παρουσία στην Ημερίδα των Νίκου Χρυσίνα, Δημήτρη Δαμάσκου, Νίκου Μπούρμπου.


Δεν υπάρχουν σχόλια: